DentOnline
تشریح اقدامات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز
تشریح اقدامات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به تشریح اقدامات این دانشکده پرداخت.

دکتر مهران ورناصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تاثیر رفتار سازمانی افراد در مسیر پیشرفت شغلی آنان بیان کرد: نوع، میزان و نحوه رفتار کارکنان نسبت به همنوعان، مافوق، سازمان و مهم تر ارباب رجوع در میزان پیشرفت شغلی آنان تاثیر مستقیم دارد و افرادی موفق تر هستند که بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و صرف وقت و انرژی کمتر بهترین استراتژی ها را انتخاب و بکار گیرند و دراین خصوص امروزه سازمان ها بیش از هرچیز نیاز به کار گروهی دارند، زیرا در کارکردن به صورت تیم و گروه میزان خطا و اشتباه کمتر است و نتیجه برای استفاده کنندگان و جامعه هدف ما که بیماران هستند بسیار کمتر خواهد بود.

وی در خصوص برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته سیاست گذاری دانشگاه از آبان ماه 95 مبلغ تخصیص یافته به پزشکان عمومی شهرستان های لالی، رامشیر و هندیجان با هدف ایجاد انگیزه در پزشکان این مناطق محروم افزایش یافته است.

ورناصری درصد تحقق ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در سال 95 را 74 درصد ذکر کرد و افزود: شهرستان های هندیجان و  بندر امام (ره) در سالهای 93 برنامه ماندگاری پزشکان نداشته اند اما در سال 95 حدود صددرصد بوده و برای ماهشهر در سال 95 حدود 64 درصد بوده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی و تمام وقت استانی را 467 نفر ذکر کرد و اذعان داشت: بیمارستان های مناطق محروم از جمله باغملک، رامشیر، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، هندیجان و سربندر به میزان صددرصد بالاترین میزان پزشکان تمام وقت را دارا می باشند. 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه خاطرنشان کرد: در 4 سال گذشته 13 پایگاه اورژانس شامل 8 پایگاه جاده ای و 5 پایگاه شهری مورد بهره برداری قرار گرفتند و بیش از 63 دستگاه آمبولانس در اختیار مراکز فوریت های پزشکی تابعه در استان قرار گرفته است و همچنین به کمک بالگرد اورژانس هوایی،حدود 87 بیمار به مراکز درمانی مجهز انتقال یافته اند.

دکتر مهران ورناصری درباره اورژانس های بیمارستانی تابعه دانشگاه بیان داشت: واحد تریاژ در بیش از 90 درصد اورژانس های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه استقرار یافته اند و حدود 40 تخت به  تخت های فعال اورژانس های بیمارستانی تابعه اضافه شده و بیش از 48 متخصص طب اورژانس هم اکنون مشغول خدمت رسانی به بیماران هستند. 

وی تصریح کرد: بیش از 160 تخت ویژه ICU طی 4 سال گذشته در مراکز درمانی تابعه مورد بهره برداری قرار گرفته که با راه اندازی بیمارستان های جدیدالاحداث از جمله ابوذر اهواز و سوانح سوختگی اهواز این تعداد به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

ورناصری گفت: با افتتاح بیمارستان های جدید از جمله بیمارستان الوار گرمسیری اندیمشک، شهدای صنعت نفت دشت آزادگان، شهید طباطبائی باغملک، بیمارستان های ابوذر و سوانح سوختگی در اهواز در مجموع بیش از 600 تخت بیمارستانی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت که بدون شک بخش عظیمی از مشکلات درمانی بیماران را در سطح استان بر طرف خواهد کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اذعان داشت: تا پایان سال 95 تعداد تخت های فعال مراکز درمانی تابعه دانشگاه 3521 و بخش غیر دانشگاهی 2032 تخت می باشد.

ورناصری در خصوص اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان اظهار داشت: این واحد علیرغم آنکه طی 2 سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده ولی اقدامات خوب و مفیدی داشته که از جمله آن می توان به 96 مورد بازدید از مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی و همچین صدور 27 گواهی فعالیت و گواهی شاخص و 23 تائیدیه نظارت مطب اشاره نمود. 

وی بیان کرد: تعداد کل بیماران دانشگاهی در 4 سال گذشته در بخش دولتی بیش از 8 میلیون نفر و در بخش خصوصی بیش از 9 میلیون نفر و تعداد بیماران اورژانسی بخش دولتی بیش از 6 میلیون نفر و در بخش خصوصی بیش از 2 میلیون نفر بوده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص برگزاری دوره های آموزش احکام نماز بیماران اذعان داشت: این دوره طی دو مرحله در سال 95 برگزار گردید و در سال 96 نیز با میزبانی و پیگیری معاونت درمان و هماهنگی های صورت گرفته با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و حوزه علمیه قم برای کلیه مراکز درمانی تابعه در سطح استان برگزار شد و گواهی شرکت در دوره ها و صدور شناسنامه ی آموزشی برای کلیه شرکت کنندگان انجام شد. 

مهران ورناصری اظهار کرد: آن دسته از پروژه های اورژانس را که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در اولویت افتتاح و بهره برداری قرار می دهیم و اعتبارات و وجوه اختصاص داده شده پیگیری خواهد شد تا بتوانیم آن ها را در تیرماه 96 افتتاح کنیم و از طرفی پروژه های اورژانس ها و کلینیک های در دست ساخت را با جدیت پیگیری می کنیم تا بتوانیم براساس برنامه پیش بینی برای خدمت رسانی به بیماران مورد استفاده قرار دهیم.

 

منبع: خبرنگاران جوان