DentOnline
اولین دانشکده دندانپزشکی کشور از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی
اولین دانشکده دندانپزشکی کشور از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی در جریان بازدید دکتر نوریان از این واحد دانشگاهی اعلام کرد براساس گزارش سال 93، 14درصد پذیرش دندانپزشکی کشور متعلق به واحد دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است و این واحد اولین دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور به لحاظ تعداد اعضای هیات علمی است.

دکتر افشین حراجی با ارائه گزارشی از روند راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی، گفت: «دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی هشتمین دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور است که از سال 65 آغاز به کار کرده است و ساختمان شماره 3 این دانشکده در سال 75 از سوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره) افتتاح شد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دندانپزشکی ادامه داد: «این واحد دانشگاهی دارای بیش از 137هزار مترمربع زیربنای فضای آموزشی و رفاهی، 133 عضو هیات علمی تمام وقت، 25 اختراع داخلی است که موفق به کسب رتبه کتاب برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران شده است. این دانشگاه اولین دانشکده دندانپزشکی در سطح کشور از لحاظ تعداد اعضای هیات علمی است و در حال حاضر سرانه دانشجو به هیات علمی تمام‌وقت 8.6 و تمام وقت و حق التدریس 5.6 است. همچنین این واحد دانشگاهی با دارا بودن بیش از 5هزار فارغ التحصیل، 10درصد کل فارغ‌التحصیلان کشور را به خود اختصاص داده است.»

او به تاکیدات دکتر نوریان به برندسازی اشاره کرد و گفت:‌ «خوشبختانه واحد دندانپزشکی به عنوان برند دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده است و دانشجویان با کمال میل و علاقه، این واحد را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. از جمله برنامه‌های آینده این واحد، عملیاتی کردن نقشه توسعه علوم پزشکی، کاهش تعداد پذیرش دانشجویان دندانپزشکی، راه‌اندازی دوره‌های فوق تخصصی، برنامه‌ریزی برای اجرای سایت جدید واحد و... است.»

دکتر سیدعلی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این بازدید واحد دندانپزشکی را یک برند کشوری دانست و گفت: «خوشبختانه علی‌رغم کاهش دانشجو، ما در سال‌های گذشته تقاضای بسیاری برای جذب در این واحد دانشگاهی داشته‌ایم که به دلیل کمبود فضا نتوانستیم علاقه‌مندان را جذب کنیم.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «علوم پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی جزو برندهای دانشگاهی کشور هستند، امیدواریم با حمایت‌های دکتر ولایتی و دکتر نوریان بتوانیم گام‌های خوبی در توسعه علوم پزشکی برداریم. یکی از اقدامات بسیار مناسب و قابل تقدیر در حوزه علوم پزشکی که با حمایت‌های دکتر نوریان در راستای کیفی‌سازی و توسعه علوم پزشکی انجام شده، راه‌اندازی سازمان علوم پزشکی مستقل در دانشگاه آزاداسلامی است.»

 

ابطحی به اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: «در سه سال گذشته توانستیم دفاتر EDO را تاسیس و در امتحانات جامع علوم پایه مدال طلا را کسب کنیم. همچنین جذب دانشجو در رشته‌های رزیدنت داخلی، دکتری بافت و پرستاری از دیگر اقدامات انجام شده است.»

 

منبع: آنا