DentOnline
دانشکده دندان‌پزشکی ایران آماده بهره‌برداری و در انتظار صدور مجوز
دانشکده دندان‌پزشکی ایران آماده بهره‌برداری و در انتظار صدور مجوز

بیش از دویست دانشجوی خارجی در لیست انتظار ورود به دانشکده دندان‌پزشکی ایران

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به راه‌اندازی دانشکده بین‌المللی دندانپزشکی این دانشگاه، اظهار کرد: دانشکده دندان‌پزشکی علوم پزشکی ایران با هدف کسب اعتبارات علمی، تاسیس شده و بالغ بر ۲۰۰ دانشجوی خارجی عموما از کشورهای همسایه در لیست انتظار ورود به این دانشکده قرار دارند.
دکتر سید جواد حاج میراسماعیلی اظهار کرد: تجهیز کامل و به روز ساختمان این دانشکده در شاهین شمالی پایتخت و مطابق با استانداردهای روز آموزشی، علمی و عملی به اتمام رسیده است، اما تنها مشکل در راه اندازی و شروع به کار آن است که مربوط به موضع شورای گسترش و آموزش عالی می‌شود.

وی افزود: در روزهای آغازین سال جاری نیز وزارت بهداشت نسبت به تاسیس دانشکده بین‌المللی دندان‌پزشکی در مجموعه دانشگاهی علوم‌پزشکی ایران تاکید کرد که به دنباله آن نامه‌ای را به شورای گسترش به منظور اخذ موافقت‌های کتبی و رسمی برای جذب دانشجوی خارجی فرستادیم، ولی تاکنون جلسه شورا تشکیل نشده و فعلا این نامه هم بی‌جواب مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با تاکید بر وجود متقاضیان خارجی برای تحصیل در دانشکده دندان‌پزشکی ایران، تصریح کرد: تاکنون نیز بالغ بر ۲۰۰ دانشجوی خارجی عموما از کشورهای همسایه در لیست انتظار ورود به این دانشکده قرار دارند.

وی درباره هزینه‌های تحصیل در دانشکده دندان‌پزشکی ایران گفت: هزینه‌ها و شهریه‌های این دانشکده به صورت آزاد و توسط دانشجویان خارجی متقاضی پرداخت می‌شود و همه دانش‌آموختگان لیست انتظار ورود به این دانشکده نیز تقریبا این موضوع را می‌دانند که در صورت اخذ موافقت رسمی شواری گسترش، در نخستین ترم ورودی دندانپزشکی در سال جاری فعلا ۲۵ الی ۳۰ دانشجوی خارجی را پذیرش می‌کنیم.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان