DentOnline
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ارایه خدمات دندانپزشکی
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ارایه خدمات دندانپزشکی

عضو شورای سلامت دهان نکته قابل توجه در ایجاد یا افزایش ظرفیت‌ها در بخش ارایه خدمات دندانپزشکی را تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها در قالب نیروی دندانپزشک، مطب و یا درمانگاه‌های خصوصی است که بتوانند در قالب قراردادهای معین در توسعه نظام ارایه خدمات دندانپزشکی کشور نقش آفرینی کنند.

مجید قاسمیان‌پور عضو شورای سلامت دهان به انجام اقدامات توسعه‌ای در حوزه عملکرد تامین منابع تجهیزاتی و گسترش ارائه خدمات اشاره کرد و اظهار کرد: فعال شدن شیفت عصر مراکز درمانی برای ارائه خدمات در سطوح دو و سه بویژه در شهر‌های زیر پنجاه هزار نفر و محروم، ایجاد مراکز دندانپزشکی در شهرهای فاقد دانشکده دندانپزشکی و تاسیس کلینیک‌های ویژه دندانپزشکی توسط دانشکده‌های دندانپزشکی جهت بکارگیری متخصصین حوزه‌های مختلف دندانپزشکی در کشوراز جمله اقداماتی است که بر اساس بخشنامه‌های صادر شده از سوی وزیر بهداشت انجام شده است. 
 
وی افزود: اقدامات انجام شده به منظور تامین منابع انسانی و غیر انسانی مورد نیاز برای گسترش ارائه خدمات به بیماران در سطوح دوم و سوم سلامت دهان، محرومیت زدایی از شهرهای مختلف کشور، افزایش دسترسی راحت تر، مقرون به صرفه و متنوع مردم نواحی مختلف کشور به مراکز دندانپزشکی بوده است. 
 
وی نکته قابل توجه در ایجاد یا افزایش ظرفیت‌ها در بخش ارایه خدمات دندانپزشکی را تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها در قالب نیروی دندانپزشک، مطب و یا درمانگاه‌های خصوصی است که بتوانند در قالب قراردادهای معین در توسعه نظام ارایه خدمات دندانپزشکی کشور نقش آفرینی کرده و نیاز به سرمایه گذاری‌های کلان و بی مورد در این بخش را کاهش داده و یا سبب تشویق بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این حوزه شوند. 
 
عضو شورای سلامت دهان تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های شورای سلامت دهان در جهت افزایش توان عملکردی نظام سلامت دهان کشور و هم راستا با ایجاد نظام ارجاع به عنوان حلقه حیاتی و موثر در ایجاد پیکره واحد و ساختار نظام‌مند سلامت دهان و دندان کشور است. 
 
قاسمیان‌پور ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در طی دو سال اخیر بیان کرد: این اقدامات ضرورتا زمینه‌های توسعه و حرکت رو به جلوی نظام سلامت دهان کشور را تعیین و ترسیم نموده و با توجه به محجوریت شدید و ضعف کلان این نظام، فقط مقدمه‌ای اصولی و دانش محور برای ایجاد پایه‌های اساسی نظام سلامت دهان و دندان کشور است. 

 

 

وی یادآور شد: جهت رسیدن به سیستمی پایا با قابلیت بهره برداری‌های موثرتر حتما تلاشی منسجم‌تر در قالب برنامه‌های مبتنی بر زمانی بیشتر و همچنین بر پایه منابعی پایدارتر نیاز است.

 

منبع: خبرنگاران جوان