DentOnline
صف ورود به نخستین دانشکده بین المللی دندان پزشکی
صف ورود به نخستین دانشکده بین المللی دندان پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به راه اندازی نخستین دانشکده بین المللی دندانپزشکی این دانشگاه، اظهار کرد: این نخستین دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی ایران به شمار می‌رود که با هدف کسب اعتبارات علمی، تاسیس شده و بالغ بر ۲۰۰ دانشجوی خارجی عموما از کشورهای همسایه در لیست انتظار ورود به این دانشکده قرار دارند.

سید جواد حاج میر اسماعیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ماجرای راه اندازی نخستین دانشکده بین المللی دندانپزشکی این دانشگاه، اظهار کرد: در واقع تجهیز کامل و به روز ساختمان این دانشکده در شاهین شمالی پایتخت و مطابق با استانداردهای روز آموزشی، علمی و عملی به اتمام رسیده است، اما تنها مشکل در راه اندازی و شروع به کار آن است، مساله‌ای که مربوط به موضع شورای گسترش و آموزش عالی می‌شود.

 

وی افزود: در روزهای آغازین سال جاری نیز وزارت بهداشت نسبت به تاسیس دانشکده بین المللی دندانپزشکی در مجموعه دانشگاهی علوم پزشکی ایران تاکید کرد که به دنباله آن نامه‌ای را به شورای گسترش به منظور اخذ موافقت‌های کتبی و رسمی برای جذب دانشجوی خارجی فرستادیم، ولی تاکنون جلسه شورا تشکیل نشده و فعلا این نامه هم بی جواب مانده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با تاکید بر وجود متقاضیان خارجی برای تحصیل در دانشکده دندانپزشکی بین المللی، تصریح کرد: البته این نخستین دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی ایران به شمار می‌رود که با هدف کسب اعتبارات علمی، تاسیس شده و تاکنون نیز بالغ بر ۲۰۰دانشجوی خارجی عموما از کشورهای همسایه در لیست انتظار ورود به این دانشکده قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه دانشکده بین المللی دندانپزشکی بورسیه‌ای نیست، ادامه داد: البته هزینه‌ها و شهریه‌های آن به صورت آزاد و توسط دانشجویان خارجی متقاضی پرداخت می‌شود و همه دانش آموختگان لیست انتظار ورود به این دانشکده نیز تقریبا این موضوع را می‌دانند که درصورت اخذ موافقت رسمی شواری گسترش، در نخستین ترم ورودی دندانپزشکی در سال جاری فعلا ۲۵ الی ۳۰دانشجوی خارجی را پذیرش می‌کنیم.

 

 

حاج میر اسماعیل یادآر شد: کسب اعتبار علمی برای پذیرش مدارک علمی این دانشگاه در سطوح بین الملل و خارج از کشور اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین منظور راه اندازی دانشکده‌های بین المللی و جذب دانشجویان خارجی برای ارتقا رتبه علمی بین المللی خاص بسیار مهم است. 

 

منبع: خبرنگاران جوان