DentOnline
تنها مرکز دولتی جنوب کشور مجهز به واحد دندانپزشکی بیماران قلبی
تنها مرکز دولتی جنوب کشور مجهز به واحد دندانپزشکی بیماران قلبی

مدیر بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز با معرفی این بیمارستان به عنوان تنها مرکز دولتی مجهز به واحد دندانپزشکی ویژه بیماران قلبی، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم این بیمارستان، ارائه خدمت به بیمارانی است، که علاوه بر مشکلات قلبی و عروقی از درد دندان نیز، رنج می برند.

دکتر علی جنگجو  مدیر بیمارستان قلب الزهرا (س) گفت: در مواقعی که افراد برای درمان درد دندان خود به دندانپزشک مراجعه می کنند، قبل از هر اقدامی باید از وضعیت جسمی بیمار آگاهی کامل حاصل شود. 

 
وی افزود: در صورت وجود مشکلات قلبی عروقی در مراجعان دندانپزشکی، استفاده از ماده بی حسی با محدودیت های فراوانی مواجه است، که رعایت نکردن این موضوع موجب بروز خطرات جبران ناپذیری برای بیمار می شود. 
 
مدیر بیمارستان قلب الزهرا (س) با معرفی بیمارستان خیریه قلب الزهرا(س)، به عنوان تنها مرکز دولتی مجهز به واحد دندانپزشکی ویژه بیماران قلبی، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم این بیمارستان، ارائه خدمت به بیمارانی است، که علاوه بر مشکلات قلبی و عروقی از درد دندان نیز، رنج می برند. 
 
دکتر جنگجو، با اشاره به حساسیت فرایند درمان در این نوع از بیماران، اظهار کرد: حضور متخصصان قلب و بیهوشی، این امکان را فراهم کرده است تا خدمات دندانپزشکی بیماران قلبی در بی خطرترین حالت، انجام پذیرد.  

 

مدیر بیمارستان قلب الزهرا (س)، ادامه داد: در حال حاضر این واحد با چهار یونیت دندانپزشکی، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال و یک دستگاه اُ پی جی و برخورداری از دندانپزشکان متخصص، تمام خدمات مربوطه از جمله ترمیمی، جراحی لثه، ایمپلنت، دندانسازی، عصب کشی و جراحی دندان را به کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد.

او همچنین به آمار 360 مورد دندانپزشکی تحت بیهوشی، در سال قبل اشاره کرد و گفت: خدمات این واحد برای بیماران عقب افتاده ذهنی - حرکتی، کودکان و بزرگسالان دارای شرایط خاص تحت بیهوشی، بدون نیاز به بستری و با کمترین میزان هزینه انجام می شود.  
 
دکتر جنگجو افزود: بنا بر آخرین آمار دریافتی، واحد دندانپزشکی ویژه بیماران قلبی بیمارستان، سالیانه به بیش از 11 هزار بیمار سرپایی و هزار بیمار بستری، خدمت ارائه می دهد، همچنین همه خدمات ارائه شده، بر اساس تعرفه دولتی است. 

 

منبع: خبرنگاران جوان