DentOnline
تشکیل تیم پزشکی "ای بی" در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی
تشکیل تیم پزشکی "ای بی" در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات دندانپزشکی، جراحی ترمیمی انگشتان و همچنین راه اندازی آزمایش های ژنتیک مورد نیاز بیماران پروانه ای خبر داد.

دکتر عبدالخالق  کشاورزی قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تلاش است که با تمام توان و قابلیت های موجود، به بیماران پروانه ای کمک کند و  باید کاری کنیم که درد، رنج و ناراحتی این بیماران و خانواده هایشان کاهش یابد و از آن ها حمایت شود. 

وی از پیگیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه خدمات دندانپزشکی، جراحی ترمیمی انگشتان و همچنین راه اندازی آزمایش های ژنتیک موردنیاز این بیماران خبر داد.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه از تشکیل تیم پزشکی "ای بی" با حضور متخصصان و فوق تخصص های موردنیاز این بیماران در استان و راه اندازی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خبر داد. 
 
کشاورزی یادآور شد: برای مرتفع شدن مشکلات اجتماعی و آموزشی مطرح شده از سوی خانواده بیماران، در آینده نزدیک نشست هایی با سازمان ها و ارگان های مرتبط برگزار می شود. 
 
دکتر حسین درویشی بهلولی مدیر اجرایی معاونت درمان دانشگاه نیز ضمن بیان شیوه نامه برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، گزارشی از اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای بسته خدمتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای بیماران ای بی را ارائه کرد. 
 
وی افزود: در پی مکاتبه های انجام شده با درمانگاه ها و مراکز درمانی دانشگاه، در صورت مراجعه بیماران مبتلا به ای بی (EB)، ویزیت این بیماران بدون وقت قبلی و در سریع ترین زمان ممکن، از سوی پزشک متخصص انجام می شود. 
 
اپیدرمولازیز بلوزا (EB) یا بیماری پروانه ای یک بیماری نادر ژنتیکی ارثی است که در آن پوست و پوشش های داخلی بدن، حتی با سایش جزئی و با ضربه تاول می زند و تاول های دردناک و زخم های باز ایجاد می کند، پروانه ای، اصطلاحی است که برای بیماران ای بی ، به کار می‌رود و دلیل این نامگذاری این است که پوست همچون بال‌های پروانه شکننده می‌شود. 
 
بیماری "ای بی" قابل مقایسه با سوختگی درجه سه است که این بیماری به هیچ عنوان واگیردار نیست و شیوع آن در میان مردان و زنان به یک اندازه است. 

 

منبع: خبرنگاران جوان