DentOnline
ارایه خدمات دندان‌پزشکی به کودکان کار در قالب طرح «سلامت فرزندان ما»
ارایه خدمات دندان‌پزشکی به کودکان کار در قالب طرح «سلامت فرزندان ما»

هفدهمین دوره اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» توسط بسیج جامعه دندان‌پزشکان کشور برای کودکان کار و آسیب‌دیده اجرا شد

به گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، هفدهمین دوره از اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» توسط بسیج جامعه دندان‌پزشکان و با همکاری کلینیک حضرت قاسم بن حسن(ع) و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) برگزار شد.
در این خدمت رسانی جمعی از دندانپزشکان، بهداشتکاران و سایر اعضای حوزه سلامت دهان و دندان حضور داشتند و به کودکان کار و آسیب، خدمات دهان و دندان ارائه دادند.

دکتر مجید حمیدی‌زاده، مجری طرح «سلامت فرزندان ما، درباره لزوم اجرای این طرح گفت: شایع‌ترین بیماری میکروبی در دنیا پوسیدگی دندان است که به شکل متوسط هر فردی در دنیا دو و نیم دندان کشیده شده یا ترمیم شده دارد و در ایران میانگین ترمیم دندان حدود شش دندان است که در اقشار محروم‌تر این آمار تا دو برابر نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ما در بسیج دندانپزشکان به این نتیجه رسیدیم که بهترین اقدام، حرکت به سمت پیشگیری و بهداشت است که بهترین گروه سنی برای دریافت خدمات پیشگیری و بهداشت سن شش تا دوازده سال قرار دارد و در این میان کودکان در خانواده‌های محروم و بد سرپرست شاید از اولویت برخوردار باشند.
دکتر حمیدی‌زاده درباره بخش‌های مختلف آموزش در موسسه قاسم بن حسن(ع) به کودکان کار و آسیب گفت: در ابتدا آموزش تغذیه و استفاده از وسایل بهداشتی شامل مسواک، نخ دندان و دهان شویه به کودکان ارائه می‌شود سپس مسواک زدن کودکان توسط بهداشت کار کنترل و اصلاح می‌شود که پس از غربالگری درمان انجام خواهد شد و در ادامه نیز فیشورسیلنت و فلوراید تراپی برای این کودکان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: پس از ارائه خدمات، یک بسته بهداشتی به کودکان هدیه داده می‌شود که البته در این دوره یک گروه گریمور کودک به منظور تلطیف فضا و ایجاد خاطره خوش برای کودکان، چهره آنان را نقاشی می‌کنند.

عضو بسیج جامعه داندانپزشکان کشور درباره تفاوت اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» در این دوره با دورهای گذشته گفت: ما با مراکز و خیریه‌های مختلف در دورهای متفاوت کار کردیم اما امروز می‌توانیم اعلام کنیم که تمامی کودکان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در تهران را پوشش داده‌ایم و فقط چند منطقه در اطراف تهران باقی مانده است.

کودکان دریافت کننده خدمات، در آینده از ۸۰ درصد درمان‌های دندانپزشکی معاف هستند
مدیر عامل درمانگاه خیریه قاسم بن حسن(ع) و رئیس بسیج جامعه دندانپزشکان کشور درباره ارائه خدمات به کودکان کار و آسیب گفت: کودکانی که امروز این روند بهداشتی درمانی را بر روی دندان دریافت می‌کنند، در آینده از ۸۰ درصد درمان‌های دندانپزشکی معاف می‌شوند.

دکتر عباس هنردوست تصریح کرد: در ۱۶ دوره گذشته اجرای طرح «سلامت فرزندان ما» کودکان یا از کمیته امداد امام خمینی(ره) یا کودکان افغانستانی در ورامین و یا کودکان موسسه برگ سبز امام علی(ع) در شهرری بودند اما امروز این کودکان کار و آسیب از مدرسه صبح رویش در میدان هرندی هستند که برای دریافت خدمات به موسسه قاسم بن حسن(ع) آمدند.

 

منبع: دندانه

 

 

 مشاهده خبرهای بیشتر

عضویت در کانال تلگرام دنت آنلاین