DentOnline
تبدیل پاندمی کرونا به فرصتی برای گسترش شبکه ارتباطی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه بین الملل
تبدیل پاندمی کرونا به فرصتی برای گسترش شبکه ارتباطی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در عرصه بین الملل

طبق گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پویان امینی شکیب معاون بین الملل دانشکده دندانپزشکی ضمن اشاره به ارتباط های بی المللی سخت و دشوار در دوران بحران بیماری کرونا، گفت: با حمایت های معاونت بین الملل دانشگاه و گروه های آموزشی و همکاری کارشناسان مربوطه، برنامه ریزی هایی انجام شد که از این بحران فرصت هایی ایجاد شود تا عبور از این شرایط را آسان تر کند.

وی با اشاره به اینکه ما در این بحران در اولین گام به کمپین Corona Fighters که دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در معاونت بین الملل دانشگاه تشکیل داده بودند پیوستیم، گفت: دو کار اصلی در این کمپین انجام شد، یکی تولید محتواهای آموزشی برای دانشجویان بین الملل و مخاطبین بین الملل بود که این محتواها به کمک اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی و دانشجویان تولید شد. و دیگری مبحث networking بود که این مسأله به امید بخشی به دانشجویان و اعضای هیئت علمی کمک شایانی کرد.

ایشان ضمن قدردانی از معاونین بین الملل گروه های آموزشی دانشکده گفتند: در دوران کرونا از حضور فیزیکی اساتید مدعو بین المللی دانشکده محروم شدیم و تصمیم گرفتیم وبینارها را گسترش دهیم که مکاتبات وسیعی با همه اساتید بین المللی  در این راستا انجام دادیم که این کار با کمک معاونان بین الملل گروه های آموزشی دانشکده به وضعیت مطلوبی رسید.

وی بیان کرد که شش وبینار در قالب کمپین Corona Fighters برگزار کردیم که دوتا از آن ها اختصاص به تحولات آموزش عالی پس از شیوع ویروس کرونا داشت. همچنین تا این لحظه 10 وبینار بین المللی با کمک گروه های مختلف آموزشی و حمایت مدیران گروه ها با موضوع تخصصی آن ها برگزار کردیم که با برنامه ریزی های انجام شده تا آخر تیر ماه 99 دانشکده دندانپزشکی در مجموع 20 وبینار بین المللی برگزار کرده است. همچنین سعی کردیم در کنار وبینار، نشست ها و جلسات بین المللی هم برگزار کنیم که یکی از آن ها سمپوزیوم سه روزه ای بود که با کمک معاونت بین الملل دانشگاه برگزار شد که در یکی از پنل های آن، تحولات رخ داده در آموزش دندانپزشکی بعد از شیوع کرونا بررسی شد.

دکتر امینی شکیب افزود: وبیناری با موضوع: "بررسی شرایط بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در نقاط مختلف دنیا" با حضور اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان در روز جمعه ششم تیرماه 99 برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد که برنامه ما برای وبینارها این است که در فاز اول وبینارها به صورت تک تک برگزار شده تا گروه های آموزشی دانشکده تجربه کافی برای آشنا شدن با برگزاری وبینارها پیدا کنند، و در فاز دوم که در آستانه ورود به آن هستیم مجموعه ای از وبینارها را به دوره های کوتاه مدت تبدیل کنیم تا در جذب مخاطبین بین الملل کمک کننده باشد.

ایشان هدف از برگزاری تمام این وبینارها را تقویت روابط با نقاط مختلف دنیا و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در حوزه های تخصصی دندانپزشکی دانست.

دکتر امینی شکیب ضمن تقدیر از همکاری معاونت آموزشی در کمک به دانشجویان بین الملل گفت: پاندمی کرونا علی رقم مشکلات زیادی که در حوزه آموزش و جذب دانشجویان بین المللی ایجاد کرد باعث شد توانمندی ما در طراحی و برگزاری وبینارها و دوره های آموزش آنلاین افزایش پیدا کند.

منبع: dentistry.tums.ac.ir