DentOnline
حمایت انجمن دندان‌پزشکی امریکا از دندانپزشکان
حمایت انجمن دندان‌پزشکی امریکا از دندانپزشکان

در امریکا برخی مطب‌های دندان‌پزشکی کار خود را از سر گرفته‌اند و از آنجایی که برخی مطب‌ها در این دوره آسیب مالی دیده‌اند، انجمن دندان‌پزشکی امریکا از شرکت‌های بیمه خواسته تا هزینه تجهیزات محافظت شخصی کادر دندانپزشکی را بپردازد. همچنین از نهادهای دولتی و خصوصی درگیر در این ماجرا درخواست کرده تا هزینه خدمات مقرون به صرفه شود تا دندان‌پزشکان و بیماران به مشکل‌های جدی برخورد نکنند.
با توجه به آمار و ارقام، دندان‌پزشکان در دوران پاندمی کرونا، حدود 5% از درآمد معمول خود، کسب کرده اند و با توجه به تعداد کم مراجعات، روند بهبود اوضاع به درازا خواهد کشید. این مورد دلیل دیگری برای همکاری طرح‌های بیمه‌ای با دندان‌پزشکان است.

ADAمسئولیت بازگشایی مطب‌ها را بر عهده انجمن‌های ایالتی گذاشته است، چراکه آنها به خوبی با وضعیت شیوع بیماری در آن مناطق آشنا هستند. با این حال، این انجمن پروتکل‌های حفاظتی مطب‌ها را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

در این حین، مجلس نمایندگان امریکا، تصمیمی مبنی بر اختصاص دادن بودجه بیشتر به کسب و کارهای کوچک که شامل دندان‌پزشکی هم می‌شود، گرفت. این برنامه در روزهای اخیر به یک قانون تبدیل شده و موجب انتقال 370 میلیارد دلار به "برنامه تسهیلات محافظتی"، "وام‌های بلایای اقتصادی" و "وام‌های اورژانسی آسیب‌های ناشی از بلایای اقتصادی" شده است.

این قانون به موسساتی که برای پرداخت به کسب و کارهای کوچک‌تر تشکیل شده‌اند، 60 میلیارد دلار و به بیمارستان‌ها و آزمایش‌های کووید- 19، 100 میلیارد دلار پرداخت خواهند کرد.