DentOnline
ارائه خدمات بهداشتی از راه دور
ارائه خدمات بهداشتی از راه دور

در مصاحبه‌‌ای که با یکی از دندان‌پزشکان فرانسوی انجام شده، این دندان‌پزشک اظهار داشت که او و دیگر دندان‌پزشکان، از طریق تلفن خدمات و درمان‌های اورژانسی را ارائه می‌دهند. او گفت: تاثیر کووید- 19 بر صنعت دندان‌پزشکی و شرکت‌های مربوط به این حوزه، بسیار عمیق و وسیع خواهد بود. به دلیل فاصله‌ ایجاد شده، شرکت‌ها برای تامین مواد موردنیاز خود به مشکلات مالی بر خواهند خورد. به علاوه، روابط بیمار و دندان‌پزشک نیز به دلیل کاهش تماس فیزیکی و نگرانی همیشگی از آلوده شدن، تغییر خواهد کرد.

پاسخ انجمن دندان‌پزشکی فرانسه

پاندمی ویروس کرونا موجب بروز چالش‌های بسیاری برای جامعه دندان‌پزشکان شده است. در حال حاضر، تمایز دادن اطلاعات درست و غلط از یکدیگر به منظور یافتن بهترین روش برای درمان بیماران در این زمان، کار بسیار دشواری است. انجمن دندان‌پزشکی فرانسه برای پاسخ دادن به سوالات دندان‌پزشکان و کادر درمانی آن‌ها، بخش پرسش و پاسخ در وب‌سایت خود تعبیه کرده که به موضوعات اجتماعی، بالینی و مالی می‌پردازد.

رئیس سفارش ملی جراحان دندان‌پزشکی اظهار داشت: برخی مطب‌های دندان‌پزشکی با نادیده گرفتن دستور دولت مبنی بر تعطیلی مطب‌های دندان‌پزشکی، هنوز مشغول فعالیت هستند. این رفتار، رفتار درستی نیست و مردم و دندان‌پزشکان را در معرض خطر قرار می‌دهد. در نتیجه سازمان شیوه‌هایی که به راه عادی خود ادامه می‌دهند را از ادامه فعالیت منع خواهد کرد.

یک سردبیر مجله علمی و دندان‌پزشک می‌گوید: من هر روز صبح به مطبم میروم، حتی روزهای شنبه و یکشنبه. من با بیمارانم از طریق ایمیل در ارتباط هستم و آن‌ها را در خصوص مشکلات دهان و دندان راهنمایی و نسخه دارویی تجویز می‌کنم. همچنین با 3 آسایشگاه سالمندان نزدیک مطب در ارتباطم و دندان‌های مصنوعی خراب آنها را تعمیر و برای حل بهتر مشکل آن‌ها، عکس دندان‌ها را نگاه می‌کنم. هفته گذشته، 4مورد عفونت پالپ به من مراجعه کردند و من دو ماسک جراحی پوشیده و از یک شان دندا‌ن‌پزشکی برای بیمار استفاده کردم. بیمار هنگام ورود دستان و دهان خود را شستشو داده و کار آغاز می‌شد.

وی راه حل معقولی برای پوشاندن بدن خود پیدا کرد. او از یک بارانی مسافرتی استفاده کرد که قابل استفاده مجدد و ضدعفونی کردن بود. وی در آخر گفت: زمانی که محدودیت‌های قرنطینه برداشته شود، من بعد از هر بیمار 15 دقیقه به ضدعفونی کردن محیط خواهم پرداخت.