DentOnline
به صورت نامرئی دندان‌ هایمان را ارتودنسی کنیم
به صورت نامرئی دندان‌ هایمان را ارتودنسی کنیم

براکت نامرئی clear correct، نوع جدیدی از درمان ارتودنسی است که وعده ایجاد دندان هایی مرتب با حداقل درگیری و آزار را می­دهد. نکته مثبت آن این است که شرکت سازنده این براکت ها از یک شرکت آگاه اجتماعی در زمینه بسته بندی سازگار با محیط زیست استفاده می کند. این جزییات، همراه با این واقعیت که آن ها بسیار ارزان قسمت هستند، آن ها را به محبوبیت بالایی رسانده است.

clear correct چیست؟

ارتودنسی دندان با clear correct یک جایگزین منحصر به فرد برای براکت های فلزی سنتی هستند. مزیت اولیه این است که آن ها کاملا نامرئی هستند. در تئوری، آن ها بدون اینکه کسی متوجه شود، لبخند زیبایی را به شما هدیه می­دهند. همچنین آن ها جدا شدنی هستند که به این معنی است که شما می توانید قبل از خوردن و یا در مواقع خاص آن ها را از دهان خود بیرون بیاورید.

مانند بیشتر مرتب کننده ها، براکت های clear correct تنظیمات تدریجی ای را برای دندان فراهم می کنند. در ابتدا، ارتودنتیست شما، عکس و اشعه ایکسی از دندانتان می­ گیرد و سپس clear correct را برایتان تجویز می ­کند. سپس شرکت، یک مجموعه از مرتب کننده های سفارشی را برای شما تولید خواهد کرد. گاهی اوقات، ارتودنتیست شما مجموعه های جدیدی را درخواست خواهد کرد که در طول زمان به همراه دندان های شما تغییر می کنند.

بسیاری از مردم ملزم هستند که تا ۲۲ ساعت در روز و تا زمانی که ارتودنتیست آن ها تشخیص دهد که برنامه درمانی تکمیل شده است، براکت های شفاف خود را در دهان نگه دارند. مدت زمان درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اکثر مردم در عرض یک تا دو سال نتایج کامل را می بینند. ارتودنتیست ها این درمان را برای بزرگسالان و نوجوانان توصیه می کنند تا فشردگی دندان ها، فواصل، همپوشانی ها و اعوجاج ها را اصلاح کنند.

آیا clear correct کار می کند؟

در گستره وسیعی از مطالعات ارتودنسی اثبات شده است که clear correct موثر بوده است. یک مطالعه نشان داد که این نوع براکت یک ابزار با ارزش در اصلاح کراس بایت قدامی است؛ وضعیتی که در آن در زمانی که دهان بسته می شود، دندان های بالا، پشت دندان های پایینی قرار می گیرند. یکی دیگر از مطالعات نشان داد که این روش برای اصلاح ناهنجاری ها یک گزینه عالی است، مساله ای که در آن نخ دندان به سختی لای دندان ها قرار می­گیرد و زیبایی لبخند شما را تهدید می ­کند.

این همه ماجرا نیست؛ در هنگامی که ارتودنسی سنتی با شکست مواجه می­شود نیز می توان از این روش استفاده کرد. به عنوان مثال، برخی ارتودنتیست ها از clear correct به عنوان راه حلی برای اصلاح مشکلات ناشی از نوارهای ارتودنسی سنتی استفاده می کنند. به عبارت دیگر، براکت های شفاف به خوبی – و در برخی موارد حتی بهتر از – روش های سنتی که معمولا برای مرتب کردن دندان به کار می روند، عمل می کنند. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد، آن ها در درمان فشردگی شدید دندان ها نیز مانند روش های استاندارد، موثر هستند.

کدام یک از این دو روش برای ارتودنسی بهتر است؟

اغلب clear correct و نامرئی یا اینویزیلاین با هم مقایسه می شوند و در درجه اول به این دلیل است که هر دوی آن ها شفاف و متحرک هستند و بیشتر برای کسانی جذاب هستند که نمی خواهند از براکت های سنتی استفاده کنند.

با توجه به سوابق موفق، هر دوی این گزینه ها، انتخاب های بسیار خوبی برای مشکلات دندان پزشکی متوسط تا بسیار شدید هستند. در هر صورت نیاز است که در بخش اعظمی از روز، به جز هنگامی که مشغول خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و یا نخ دندان کشیدن هستید، از براکت های متحرک خود استفاده کنید.

با این حال، تفاوت هایی نیز وجود دارد. مهم ترین دلیل این که چرا بسیاری از ارتودنتیست ها و بیماران clear correct را به نامرئی یا اینویزیلاین ترجیح می­دهند این است: از آنجایی که clear correct هزینه ای در حدود یک سوم نامرئی یا اینویزیلاین را به بیمار تحمیل می کند، بسیاری از دندان پزشکان بر این باورند که clear correct گزینه به صرفه تری است.

علاوه بر این، بسیاری از مردم گزارش داده اند که مرتب کننده های clear correct راحت تر از نامرئی یا اینویزیلاین هستند. این به این دلیل است که clear correct برای اطمینان از اینکه آن ها به طور کامل مناسب دهان شما هستند، در یک زمان چندین قالب مختلف تولید می­کند. برخی بیماران نیز clear correct را ترجیح می دهند، زیرا مرتب کننده های آن ها در آمریکا ساخته شده اند.

آیا clear correct آسیب می ­زند؟

پزشکان اغلب استفاده از clear correct و دیگر اتصالات نامرئی را به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای بیمارانی که مبتلا به ترس از اشیا هستند، توصیه می کنند. این به این معنی است که افرادی که از ابزارهای ثابت بر روی دندان می­ترسند، با مرتب کننده های جداشدنی که دائمی نیستند، بهتر کنار می آیند.

ممکن است که براکت های فلزی ناراحت و حتی دردناک باشند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم نسبت به انجام روش سنتی تردید دارند. از طرف دیگر، clear correct عملا عاری از درد است. یک فرآیند صیقل کاری چند مرحله ای تضمین می کند که هیچ گوشه تیز یا سفتی بر روی مرتب کننده ها پیدا نمی شود و این باعث می شود که تجربه استفاده نسبتا راحتی داشته باشند، حتی زمانی که برای مدت زمان طولانی استفاده می­شوند. و اگرچه اکثر بیماران در چند روز اول استفاده از نظم دهنده های clear correct ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند، اما این مشکل به طور معمول نسبتا سریع از بین می رود.

زمانی که شما از مرتب کننده های clear correct که به طور مناسبی با دندان و لثه شما هماهنگ است، استفاده می­کنید (ساخت از طریق یک مدل ۳ بعدی که کاملا با دندان های شما مطابقت دارد، انجام می ­شود)، نباید چیزی را احساس کنید. با این وجود، برخی از بیماران از زخم لثه شکایت می کنند. اگر این موضوع بیش از دو روز ادامه پیدا کند باید به ارتودنتیست مراجعه کنید. او می­تواند مشخص کند که آیا مرتب کننده ها برای اندازه و شکل کلی دهان شما مناسبند یا خیر.

آیا این روش ارتودنسی ایمن است؟

اکثر مردم به ایده وجود یک شی خارجی در داخل دهان و در اغلب ساعات روز، مشتاق نیستند. این کاملا قابل درک است. خبر خوب این است که مرتب کننده های clear correct برای استفاده طولانی مدت ایمن هستند. آن ها حاوی هیچ BPA یا فتالاته ای نیستند و مورد تایید FDA قرار گرفته اند. به همین دلیل، به طور کلی clear correct برای استفاده بیماران تحت مراقبت یا مادران حامله ایمن تلقی می شود. با این حال، اگر هنگام استفاده از clear correct باردار شدید، باید با پزشک مراقبت های اولیه و ارتودنتیست خود صحبت کنید.

 clear correct چه هزینه ای در پی دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، موضوع هزینه درمان، آن را به یکی از مطلوب ترین گزینه های درمانی برای کسانی که به داشتن دندان های مرتب فکر می کنند، تبدیل می کند. هزینه درمان clear correct کم تر از نامرئی یا اینویزیلاین و سایر درمان های مرتب سازی دندان است، زیرا این شرکت، خود، ارائه کنندگان خدمات clear correct را تامین می­کند. چندین برنامه درمانی مختلف وجود دارد که از نظر هزینه متفاوت هستند. درمان سفارشی تان به شما در تعیین گزینه مناسب بر حسب بودجه و نیازهای دندان پزشکی کمک می کند.

آیا بیمه آن را پوشش می­دهد؟

نکته مهم دیگر در مورد clear correct این است که بسیاری از شرکت های بیمه دندان پزشکی این روش درمانی را درست مانند براکت های سنتی و سایر درمان های ارتودنسی پوشش نمی دهند. بیمه خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که این نوع درمان – که معمولا تحت طبقه بندی شفاف قرار می گیرد – توسط شرکت بیمه تان پوشش داده می شود یا خیر؟

آیا clear correct بهتر از براکت های سنتی است؟

همانطور که دندان پزشکی مدرن به پیش می رود، بیشتر و بیشتر آشکار می شود که براکت های شفاف ظرفیت انجام همه کارهایی که براکت های سنتی می­توانند انجام دهند، را دارند. در واقع، یکی از بزرگ ترین موضوعات مرتبط با براکت های شفاف این است که می­گویند، آن ها از همتایان فلزی خود کندتر هستند. این موضوع صحیح نیست. یک درمان صحیح بسته به موقعیت و شرایط دهان شما پیش می­رود و به جنس براکت ها و مرتب کننده های استفاده شده بستگی ندارد.

براکت های فلزی گزینه مقرون به صرفه ای نیستند – یک درمان کامل قیمتی برابر با ۶۰۰۰ دلار دارد – اما تقریبا همیشه تا حد زیادی توسط بیمه پوشش داده می شود.

این حقیقت که مقاومت فلز بیشتر از دیگر انواع براکت ها است باعث می شود که آن ها برای افرادی که برای مدت زمان طولانی مجبور به استفاده از براکت هستند، جذاب باشند. اطمینان حاصل کنید که پیش از انتخاب یکی از گزینه های درمانی، در مورد تمام گزینه های مختلف درمانی با رائه دهنده خدمات سلامتی یا ارتودنتیست خود صحبت کرده اید.

آخرین مطالب
دندانپزشک کاندید ریاست جمهوری
2 سال پیش
ارائه تسهیلات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری در تمام مراکز استان های کشور
2 سال پیش
فراخوان ایده های برتر اصلاح سطح تجهیزات دندانپزشکی
2 سال پیش
رابطه میان مسواک زدن و بروز بیماری های خود ایمنی
2 سال پیش
آغاز ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ از خردادماه
2 سال پیش
محصولات مرتبط
کمپرسور دندانپزشکی 4 یونیت داین ایر Dynair مدل DA7004D
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 4 یونیت داین ایر Dynair مدل DA7004
86,000,000 تومان
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل دکتر سونیک Dr. Sonic 160-24F-FM
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت مکس ایر Maxair مدل Max 160/50
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 1 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل Med 102-24F
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 3 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل Med 320-50V
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 1 یونیت مکس ایر Maxair مدل Max 80/40
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 1 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل دکتر سونیک Dr. Sonic 102-24F-FM
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 3 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل دکتر سونیک Dr. Sonic 320-50V-ES
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 1 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل دکتر سونیک Dr. Sonic 102-24F
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 1 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل Med102-24F-FM
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت کلینیک ایر Clinic air مدل کلینیک Clinic 3.50
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت کلینیک ایر Clinic air مدل کلینیک درای Clinic Dry 3.50
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل Med 160-24F
ناموجود
کمپرسور دندانپزشکی 2 یونیت مدیک ایر Medic Air مدل دکتر سونیکDr. Sonic 160-24F
ناموجود