DentOnline
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از نیمسال دوم تحصیلی ۹۶- ۹۷ فعالیت می‌کند
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران از نیمسال دوم تحصیلی ۹۶- ۹۷ فعالیت می‌کند

کتر مسعود ناصری پور در حاشیه نشست خبری افزود: کمبود بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی شامل کمبود منابع و بخشی مربوط به بودجه‌ای است که توسط وزارت بهداشت در اختیار این دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: بخش عمده یعنی دو سوم درآمد‌های ما از درآمد‌های اختصاصی از محل خدمات مراکز درمانی واحد‌های تابعه تامین می‌شود و بخش عمده مشکلاتمان در تامین بودجه مربوط به بازپرداخت‌های سازمان‌های بیمه گر است.

ناصری پور افزود: آن بخش از منابعی که توسط وزارتخانه باید به ما تعلق بگیرد معمولان بر اساس ضوابط در طی سال در اختیار ما قرار می‌گیرد و مشکل اصلی مربوط به بدهی سازمان‌های بیمه گر به مراکز درمانی ماست.

وی گفت: دانشگاه ما شاهد تاخیر قابل توجه از سوی سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان هستیم که البته بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته طی هفته‌های اخیر بخشی از این مطالبات در حال پرداخت است.

ناصری پور افزود: امیدواریم با پیگیری‌های شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه تا پایان امسال بخش عمده‌ای از این مطالبات دانشگاه‌ها پرداخت شود و ما نیز بتوانیم به سهم خود مطالبات پرسنل خود را پرداخت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه البته با این حال تراز مالی دانشگاه مثبت است، گفت: اگر مطالبات ما از بیمه‌ها به موقع صورت بگیرد می‌توان گفت: از نظر مالی ما مشکلی نداریم.

وی افزود: البته برنامه‌های ما مبنی بر کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلف و افزایش درآمدهاست تا تراز دانشگاه بهتر از وضعیت فعلی شود.

ناصرپور با اشاره به یکی از راه‌های خلق ثروت از طریق ایجاد رشته‌های آموزشی بین المللی گفت: در همین راستا دانشکده داروسازی ما در عرصه بین المللی کار خود را آغاز کرده و دانشکده دندانپزشکی ما از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ در زمینه پردیس بین المللی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: توسعه تسهیلات تکمیلی و دوره‌های (phD) رشته‌های پیراپزشکی از اولویت‌های ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فقط افزایش کمیت نمی‌تواند موجب موفقیت دانشگاه شود و گذار از دانشگاه‌های نسل دوم و رفتن به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین از اهداف ما در مقاطع تسهیلات تکمیلی است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما