DentOnline
هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی به پایان رسید
هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی به پایان رسید

انتخابات نظام پزشکی امروز ۸ صبح آغاز و ساعتی پیش با بسته شدن درب‌های شعب اخذ رای پایان یافت.

رای گیری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکیصبح امروز 30 تیرماه  آغاز شد، این انتخابات در 200 حوزه انتخابیه و به دو صورت الکترونیکی و حضوری از ساعت 8 صبح تا 8 شب انجام شود، اما به دلیل ایجاد برخی مشکلات فنی در سامانه الکترونیکی رای‌گیری هیات نظارت و اجرایی این انتخابات رای‌گیری الکترونیکی را لغو و تصمیم به تمدید آن تا ساعت 22 گرفتند.

در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی 5176 کاندید از شش گروه حوزه علوم پزشکی تایید صلاحیت شده‌اند و 250 هزار نفر نیز واجد شرایط رای‌دهی از گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسیه‌های پروانه‌دار هستند.

گزیده‌ای از اخبار هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی را در زیر می‌خوانید:

پایان انتخابات نظام پزشکی

10:26 زمان انتخابات نظام پزشکی به پایان رسید و رای گیری تا دریافت رأی آخرین فرد حاضر در درون شعب اخذ رای ادامه خواهد داشت و افراد خارج از شعبه امکان ورود نخواهند داشت.

حضور وزیربهداشت در شعبه انتخابات نظام پزشکی تهران

10:19 وزیر بهداشت به همراه رئیس سازمان نظام پزشکی پس از بازگشت از شاهرود با حضور در شعبه اخذ رای تهران رای خود را به صندوق انداخت.

آخرین جزئیات برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی/ زمان انتخابات نظام پزشکی به پایان رسید
 

 تمدید انتخابات نظام پزشکی تا ساعت ۲۴

9:48 انتخابات نظام پزشکی تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

درخواست مدیرکل و رئیس شورای عالی نظام پزشکی برای تمدید انتخابات نظام پزشکی

18:43 رییس شورای عالی و رییس کل سازمان نظام پزشکی خواستار تمدید رأی‌گیری به مدت ۲۴ ساعت شدند.

آخرین جزئیات برگزاری هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی

 

بازدید قائم مقام و معاون درمان وزیر بهداشت از حوزه انتخابیه انتخابات نظام پزشکی

18:35 دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت و دکتر محمد  آقاجانی رئیس هیات مرکزی اجرایی انتخابات نظام پزشکی ضمن بازدید از حوزه انتخابیه هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، رای خود را به صندوق انداختند.

منتخبان انتخابات نظام پزشکی قداست جامعه پزشکی را برگردانند

16:56  حسینعلی شهریاری رئیس مجمع خیرین سلامت در حاشیه هفتمین دور انتخابات سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: استقبال خوبی از این انتخابات شده است است و امیدواریم عزیزانی منتخب شوند که در درجه اول مدافع حقوق بیماران و بعد مدافع حقوق صنفی باشند تا خدشه‌ای که طی چند سال گذشته بر چهره جامعه پزشکی وارد شد را  بزدایند و قداست آن را برگردانند.

وی با اشاره به حضور ائتلاف‌های مختلف در این دوره از انتخابات گفت: همانطور که در انتخابات‌ مختلف، تفکرات متفاوتی دیده می‌شود و پزشکان نیز جدای از جامعه نیستند، افراد نیز به کسانی رای می‌دهند که به تفکرات آن‌ها نزدیک‌تر هستند.

در صورت لزوم زمان انتخابات نظام پزشکی 2 ساعت تمدید می‌شود

 13:23 در ادامه صدف علیپور عضو هیات اجرایی تهران بزرگ و معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا به این لحظه استقبال خوبی از انتخابات سازمان نظام پزشکی انجام شده است و امسال از ساعت های اولیه صبح سامانه چک و حق رای شرکت کنندگان بدون هیچ نقصی فعال است.

وی بیان کرد: انتخابات تا ساعت هشت شب امروز ادامه پیدا می‌کند که در صورت لزوم با نظر هیات نظارت استان این زمان تا 2 ساعت بر اساس قانون قابل تمدید است.

علیپور با بیان اینکه  تا این لحظه هیچ تخلفی در برگزاری انتخابات گزارش نشده است، تاکید کرد: بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت هیچ مشکلی در سامانه رای گیری الکترونیکی وجود ندارد و این سایت 2 بار چک شده است.

وی گفت : تعدا کاندیداها و شرکت کنندگان گروه پزشکی در مقایسه با سایر گرو‌ه‌ها در هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی بیشتر است.

ائتلافات صنفی نامزدهای انتخاباتی سبب تقویت جایگاه نظام پزشکی می شود

سید تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی در مراسم هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکیکه امروز در وزارت بهداشت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات نظام پزشکی هر چه پر شورتر و با مشارکت حداکثری انجام شود پشتوانه خوبی برای این سازمان است؛ من توصیه می‌کنم که این انتخابات با مشارکت و حضور فعال همه برگزار شود.

وی بیان کرد: در دوره قبل بین هشت تا 12 درصد از پزشکان در این انتخابات شرکت کردند که این مسئله در شان این گروه زحمت کش و ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی نبود.

نوربخش ادامه داد: سازمان نظام پزشکی همانند چتری است که باید از پزشکان با هر عقاید و تفکری دفاع و حمایت کند.

وی عنوان کرد: در این دوره کاندیداها تحت عنوان ائتلافی شرکت کرده اند که اگر به صورت صنفی باشد می‌تواند جایگاه نظام پزشکی را تقویت کند و من امیدوارم که ائتلافات سیاسی نشود.

وی تصریح کرد: اگر ائتلافات صنفی باشد می‌تواند به اهداف عالی تعیین شده سازمان نظام پزشکی برسد و من امیدوارم این ائتلافات اینگونه بوده و به صورت صنفی عمل کنند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی ادامه داد : امیدوارم افرادی توانمند و کارشناس وارد سازمان نظام پزشکی شوند.

 

منبع: خبرنگاران جوان