DentOnline
رابطه پوسیدگی دندان و بروز جوش های صورت
رابطه پوسیدگی دندان و بروز جوش های صورت

اهمیت به بهداشت و سلامت دهان و دندان، مسواک زدن به موقع دندان‌ها، مصرف مواد خوراکی سالم، استفاده از نخ دندان و مسواک بین دندانی برای استحکام و سلامت لثه ودندان‌ها افزون بر ایجاد سلامت سبب جلوگیری از ایجاد مهمان‌های ناخوانده برروی صورت می‌شود.

ایجاد آکنه صورت در اثر خرابی دندان یا عفونت لثه‌ها درهمه افراد روی نمی‌دهد، اما دربرخی افراد مستعد آکنه صورت می‌تواند یکی از دلایل باشد.

کارشناسان در مطالعه‌های خود دریافتند افرادی که دچار آکنه و جوش صورت با منشا غیر هورمونی بوده‌اند پس از درمان دندان‌های خود یا رفع عفونت لثه بهبود نسبی در اختلال پوستی آن‌ها ایجاد شده است. محققان اعتقاد دارند عفونت و باکتری‌های موجود در محیط دهان، دندان و گلو مشابه باکتری‌های مولد آکنه صورت هستند و هر دو گروه سبب ایجاد التهاب و واکنش بدن می‌شوند. زمانی که میزان عفونت داخلی دهان افزایش یابد و باکتری‌های تجمع پیدا کنند بیشتر از سایر مواقع احتمال التهاب پوستی و بروز آکنه صورت به وجود می‌آید.

کارشناسان به افراد مستعد آکنه توصیه می‌کنند اهمیت ویژه‌ای به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود دهند تا احتمال بروز آکنه صورت در آن‌ها کاهش یابد، مسواک زدن شب‌ها پیش از خواب و نیز صبح‌ها قبل از مصرف صبحانه سبب کاهش تجمع باکتری‌های مضر در دهان و دندان و به این ترتیب کاهش احتمال بروز آکنه صورت می‌شود؛ خمیر دندان‌های صنعتی به طور کلی از مواد شیمیایی مختلفی تشکیل شده‌اند که باقیماندن آن‌ها برسطح پوست صورت می‌تواند زمینه ساز آکنه صورت شود.

محققان به افراد توصیه می‌کنند پس از اتمام مسواک زدن به طور کامل محیط دهان و دندان خود را آبکشی کنند، زیرا باقیماندن بقایای خمیر دندان در اطراف لب‌ها می‌تواند زمینه ساز آکنه صورت دربرخی افراد شود.

اهمیت به سلامت و بهداشت دهان و دندان افزون بر سلامت و زیبایی پوست سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی از جمله ذات الریه می‌شود. کارشناسان اعتقاد دارند عفونت لثه و ازدست دادن دندان‌ها می‌تواند زمینه ساز ابتلا به برخی انواع سرطان و حتی بیماری آلزایمر شود.

برخی افراد پس از رفتن به دندان پزشکی دچار آکنه صورت می‌شوند که پخش شدن عفونت در دهان در زمان درمان و ترمیم آسیب دیدگی دندان از جمله دلایل آن است و معمولاً دندان پزشک درصورت عفونت شدید آنتی بیوتیک برای بازه زمانی کوتاه تجویز می‌کند. برخی افراد نیز به دلیل حساسیت پوستی به تجهیزات دندان پزشکی از جمله دستکش لاتکس دندان پزشک امکان دارد دچار آکنه صورت شوند که درصورت تکرارباید به پزشک خود اطلاع دهند تا روش‌های جلوگیری از برخورد لاتکس با پوست صورت انجام شود.

قبل از مراجعه به دندان پزشکی پوست صورت را بشویید وخشک کنید، بانوان به طور کامل آرایش خود را پاک کنند تا دچار حساسیت پوستی و بروز آکنه یا ورود مواد شیمیایی لوازم آرایشی به دهان خود نشوند. برای داشتن دندان‌هایی سالم افراد باید موادخوراکی مفید برای بدن مصرف کنند، استفاده از خوراکی شیرین، ترش، چسبناک و نوشابه‌های گازدار سبب خراب شدن دندان می‌شود مصرف این خوراکی‌ها همچنین یکی از عامل‌های اصلی بروزالتهاب پوستی به شکل جوش صورت است.

آخرین مطالب
دندانپزشک کاندید ریاست جمهوری
2 سال پیش
ارائه تسهیلات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری در تمام مراکز استان های کشور
2 سال پیش
فراخوان ایده های برتر اصلاح سطح تجهیزات دندانپزشکی
2 سال پیش
رابطه میان مسواک زدن و بروز بیماری های خود ایمنی
2 سال پیش
آغاز ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۰ از خردادماه
2 سال پیش
محصولات مرتبط
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC مای ری My Ray مدل RX DC eXTend
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC بلمونت Belmont مدل Phot-X2s
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل سی اس ان CSN مدل Max70 HF DC
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان دیواری سی اس ان CSN مدل Max70 HF DC
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC بلمونت Belmont مدل Phot-X2s
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC پریما Prima
137,000,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC واتک Vatech مدل EZ Ray
178,700,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC شیک طب مدل Elite DC
94,400,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC شیک طب مدل Elite DC
99,800,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC ترایدنت Trident مدل Rix70 DC
228,900,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC ترایدنت Trident مدل Rix70 DC
239,800,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC فونا Fona مدل XDC
185,000,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC فونا Fona مدل XDC
195,000,000 تومان
رادیوگرافی تک دندان پایه دار پرتابل DC اواندی Owandy مدل RX DC
ناموجود
رادیوگرافی تک دندان دیواری DC اواندی Owandy مدل RX DC
ناموجود